nõuandeid viiuliõpetajatele
varem, kui ma veel vaene olin (höhö), siis tuli kasutatud autodega sõita. need eriti vaeste aegade odavamad mudelid kulusid kiiresti ära ja tuli ikka uuesti osta. kasutatud auto ostmisel oli alati müüjal selline jutt, et selle autoga on sõidetud ainult väga korralikult, sest see kuulus ühele viiuliõpetajale.
täna käisin mikrobussiga tehnoülevaatusel ja ülevaataja suutis väga viisakalt mõista anda, et ma sõidan nagu viiuliõpetaja – ega see auto vist palju pöördeid pole saanud? diiselmootori nad nüüd lasevad 1,5 krpm juures 75 kraadini soojaks ja siis vajutavad lapatsi põhja. ega väga palju seal auto taga enam midagi näha siis polnud – kõik paksu tossu täis.
see on siuke naljakas teema. et kui mootor on tahmane, siis võtab rohkem kütust, aga kui pidevalt kõrgetel pööretel sõita, siis ju võtab ka rohkem kütust? nii et igatepidi võtab rohkem kütust ja kes selle kõik kinni maksab, ma ei tea. enne järgmist ülevaatust peaks paar päeva sõitma kõrgematel pööretel, et tahma mootorist välja jõuaks köhida ja piinlikust olukorrast ülevaatuspunktis pääseda.
niiet, igatahes, pill häälde!