varujuhtum
16.06.2007
märt maiste, 148 hüpet, B-kat
esimene hüpe 07.06.2003
seni 0 varuvarjujuhtumit.
eelmine hüpe möödunud suvel.
nurmsi lennuväli, lennuk an-2. lennuväli ja lennuk tuttavad.
vari: sabre 190, varuvari pd 160r, cypres, rsl, javelin j-3, boc
väljahüppekaal 95 kg
enne hüpet varuvarjuprotseduurid üle korratud. enne lennukisse minekut pingutatud rihmadega põhi- ja varuvarju avamise protseduurid korduvalt läbi mängitud.
hüppeplaan: rahulik väljahüpe 2500 meetri kõgsuelt, mugavustundele vastavalt kas lihtsalt kukkumine või kompleks. planeeritud avamine 1200 m kõrgusel, maandumine rahulikult omaette. hüpet ohutult distantsilt jälgimas kaameramees, kellega koos palju hüpatud.
hüpe: kõik plaanipäraselt kuni avamiskõrgusel 1200 m ei suutnud esimesel katsel leida põhivarju avamisrõngast. hoides avamisasendit üritasin varju põha alt kobada, kuni asend muutus liiga ebastabiilseks ja veeresin korraks selili. sain kiiresti stabiilseks tagasi ning üritasin uuesti avada, kuid avamisrõngast ei leidnud. kõrgus vahemikus 600-800 meetrit. stabiilsest asendist avasin varuvarju. varuvari avanes kiiresti ja otse. maandumine lennuväljale.
kaameramees jälgis olukorda, kuni kaotasin stabiilse asendi, siis eemaldus ja avas oma varju. videomaterjalist on kaameramehe varju avamise ajal eemalt näha ka vabakoti äralendamist ja lendavat varuvarju. kaameramees kasutas helilist kõrgusemõõtjat, mille signaalide ja videomaterjali põhjal võib järeldada, et varuvari oli lahti ca 500-600 meetri kõrgusel.
analüüs: hüppeplaan ei sisaldanud põhivarju avamisrõnga katsumist vabalangemises, kuigi eelmisest hüppest oli möödas palju aega. planeeritud avamiskõrgus oli piisav, sest hoolimata hetkelisest stabiilsuse kaotamisest oli varuvari lahti ohutul kõrgusel. hüppe käigus ja varuvarju kasutamisega seoses hirmu või paanikat ei tekkinud.
kaks päeva hiljem kordasime täpselt sama plaani, kuhu oli liidetud ka avamisrõnga katsumine. kõik läks planeeritult.
mõlemast hüppest on olemas videomaterjal.